PENGIKUTKU.

Sunday, March 13, 2011

Seronok.

Hari Sabtu semalam.
12 Mac 2011.
Aku dengan Along dan Adik.
Kitaorang nak pergi jenjalan.
Bukan cari pasal tapi cari kawan lama.
Niat hati nak pergi Jelapang, Ipoh.
Adik sampai lambat.
Huhuhu.
Penat aku tunggu dia.
Sampai cair make-up aku.
Tetiba hari tu aku nak melaram.
Siap pakai baju ala-ala datin lagi.
Masuk jew kereta.
Adik terus perli.
Amboi, dah macam datin.
Nak pergi mana nie?
Huhuhu.
Aku abaikan jew cakap Adik.
Asalkan aku selesa sudah.
Kitaorang pun bergerak ke Ampang.
Nak ambik Along pulak.
Jauh gila Adik bawa aku.
Kata dia jalan tu jew dia tau.
Aleh-aleh dekat jew kot dengan Bukit Ampang.
Aku pun tahu jalan tu.
Dekat sejam jugak lah nak sampai rumah Along.
Huhuhuhu.
Kitaorang gerak nak ke Lebuhraya Duke dalam 11.30.
Dalam hati tertanya-tanya.
Bila lah nak sampai nie.
Sempat ker nak tengok pengantin.
Huhuhuhu.
Aku dengan Adik selalu nak gaduh jew.
Tak berhenti pulak tu.
Dari awal masuk kereta sampailah keluar.
Asyik gaduh jew.
Kesian dekat Along.
Dengar jew kitaorang gaduh.
Akhirnya tepat pukul 2.00 petang.
Kitaorang sampai di rumah Azizuddin.
Rupanya isterinya dia tu makwe dia dekat Poly.
Huhuhuhu.
Jodoh dorang panjang.
Din nie merangkap sepupu aku.
Tapi jauh lah.
So, dekat situ semua aku kenal.
Sepupu-sepupu aku semuanya.
Tiba-tiba Mama tegur aku.
Sepupu aku yang dah lama tak bertegur sapa.
Datang salam aku dan cium aku.
Kak Ida, Kak Pauk, Adik semua lah.
Salam, cium dan peluk aku.
Time tu aku rasa sayu jew.
Dah lama aku tak rasa sedih macam nie.
Along dan Adik tengok jew.
Drama sedih kitaorang.
Nak tengok gambar-gambar kitaorang tak?
Jap erk.

Din dan Sara.

Aku dan pengantin.

Ambik berkat dorang nie.

Bahagia bersama.

Wuakk, kelakar tengok gambar nie.

Gambar paling hebat. Kami bertiga.

Bertiga.

Dah tengok gambar-gambar tu semua?.
Korang tengok kelakar tak?
Hahahaha.
Kitaorang kejap jew dekat rumah din.
Lepas tangkap gambar.
Kitaorang terus bergerak balik Kuala Lumpur.
Sebabnya kawan-kawan kitaorang dah tunggu.
Pija, Seiro, Kak Ngah, Pakwe Kak Ngah, Pakwe Pija.
Pastu kawan Adik, kawan Seiro.
Semuanya 10 orang.
Termasuk kitaorang bertiga lah.
Kitaorang lepak dekat Wangsa Walk.
Lepak dekat NZ Corner.
Makan Nan Cheese.
Aku oder tapi Along dan Adik duk sibuk makan.
Huhuhuhu.
Bukan nak order sendiri.
Kedekut dorang.
Lepas lepak kitaorang pergi karaoke.
Dua jam 1/2 kitaorang bantai.
Sampai tertidur aku dalam bilik tu.
Dah lah takder line maxis.
Hampeh betul.
Nasib baik seronok.
Kitaorang habis dalam pukul 11.30 malam.
Lepas tu kitaorang makan dekat Kelana Jaya.
Kedai William.
Best makan dekat kedai tu.
Banyak gila.
Pertama kali datang sana.
Aku balik dalam pukul 2.30 pagi.
Adik yang hantar aku.
Mekasih yew.
Kepada Din.
Semoga bahagia selalu yew.
Jaga Sara leklok.
Hargailah isteri yew. 


No comments:

Post a Comment