PENGIKUTKU.

Thursday, May 10, 2012

Burger Kaw Kaw VS Rawang Burger Bakar.

Dah lama rasanya tak update blog nie, rasa bersalah pulak sebab kata-kata seseorang itu, aku dah makin malas nak update blog nie? seseorang yang mempertikaikan segala-galanya dalam blog nie. Cemburu kah dia? Tapi aku hanya bercerita meluahkan apa yang aku buat, rasa dan segala waktu la. Tapi sekarang ini aku dah mula melupakan semua tu. Biarlah dia, selagi aku tak kacau dia, selagi tu dia tak boleh kacau aku. Titik.

Aku ada satu cerita nie, hari ini aku pergi makan burger bakar dekat Rawang Burger Bakar. Sebelum ni, aku pernah pergi sana, tapi kena tunggu hampir dua jam ok. Masa tu hanya Tuhan jew yang tahu cam ner perasaan aku. Marah, tak sabar dan semua lah. Masa tu aku pergi dengan kawan-kawan adik aku, semuanya lebih kurang 15 orang. Last2 kitaorang makan dekat McD!!! Lagi cepat service dia. 

Tapi semalam aku pergi lagi, kira nie berani mati la. Dalam kepala dah terpikir, kalau tak dapat dalam sejam, terus belah. Perut makin berkeroncong, ada macam2 lagu keroncong mana taknya dari pagi aku tak makan. Banyak kerja hari ini, iyelah aku kena cover Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dekat Bangunan UMNO, Shah Alam rasmi Talian PAKAR. Opss, lupa lak nak bagitahu korang, aku siap interbiu Dato AC Mical. Pergh!!! sangat peramah dia, tak sombong pun. Tapi kenapa aku leh sombong tak nak bergambar dengan dia erk? Hahaha, aku leh tengok jew dia bergambar dengan makcik-makcik. Huhuhu.

Okey-okey, cam dah lari tajuk jew kan? berbalik cerita Rawang Burger Bakar tu. Aku pergi dengan Si Senget. Dia nak sangat rasa burger bakar nie. Takpe demi memenuhi hajat orang, aku temankan dia jugak. Tapi hati aku tak excited sangat berbeza time aku nak makan Burger Kaw Kaw tu. Lokasi dua-dua kedai nie dekat jew, area Wangsa Maju. Gigihlah kitaorang merayap sampai sana kan demi sebiji burger!!!! .

Kalau korang nak tahu, ada banyak jenis rupanya burger bakar nie, aku pilih Hot Spot Burger sebab dia cam standard burger la. Tapi Si Senget ambik KLCC Burger, pergh!!! lapar sangat dia, sah tak makan dari pagi nie. Kitaorang terus duduk sambil order air, pertama kali dalam sejarah aku order air epal campur lobak!!! Siap Si Senget pelik, aku jawap nak jaga kecantikan!!! Hahaha.

Tengah-tengah kitaorang layan perlawanan hoki, tiba-tiba dalam masa hanya 15 minit jew, burger aku sampai. Pergh!! cepat la pulak kali nie. Nasib baik aku tak jadi mengamuk. Tapi bila tengok burger dia, cam bese jew, cuma tang daging jew yang lain sebab dorang bakar.


Nie Hot Spot Burger yang aku order. Cam ner aku nak bagi comment erk, okey secara jujurnya, aku tak gemar sangat roti dan keju dia sebabnya keju dia tak cair. Daging dia not bad la, bese-bese jew. Aku bukan nak hentam sama peniaga nie, tapi ini sebagai komen dari pelanggan jew la. Mana tahu lepas nie korang baiki lagi mutu burger nie. Betul tak? *jangan kecik hati tau!!*



Nie pulak KLCC Burger, Si Senget yang order. Tinggi cam KLCC kan, sebab tu lah nama dia KLCC. Aku tengok Si Senget semangat jew makan, tak cam aku. Mungkin dia sangat lapar, makan apa pun sedap. Huhuhu.

Lepas aku makan burger tu, aku terus cakap dekat Si Senget, Burger Kaw Kaw dekat Seksyen 2, Wangsa Maju tu lagi sedap. Roti dia lembut jew, keju dia mencair cam air jew, dan yang paling best ada set dengan Hot Dog serta air berperisa ditambah daun pudina. Hahahaha, promote habis untuk kedai korang. Tapi memang terbaik la, aku sangat teruja masa makan Double Burger Chezzy tu, tak macam makan Hot Spot Burger. 


Nie lah Burger Kaw Kaw tu, memang terbaik kan? Lagi satu tempat yang aku suka pergi singgah bila nak makan burger, dekat area Chow Kit. Haah, mesti korang hairan kan? Chow Kit? Burger? Hahaha Yup!! memang dekat sana ada jual burger terbaik, nama kedai tu Burger Halim. Aku dah lama makan burger Halim nie since masa study poly lagi. Masa tu, hanya burger nie aku rasa terbaik pernah makan la. Tapi sekarang nie, aku dah ada dua jenis burger yang memang favorite. Burger Kaw Kaw dan Burger Halim.

Okey sampai sini jew cerita pasal burger, nanti kalau aku singgah dekat tempat lain, aku akan cerita pasal makanan dia lagi yew. Nak sambung kerja jap, walaupun takde kerja nak dibuat!!! Habiskan waktu dengan berBBM jew la. Ops, lupa lak aku baru jew beli BB, walaupun dah beberapa bulan yang lepas, tapi saje jew nak bagitahu korang aku dah pakai BB. Hahaha.


3 comments:

  1. Kaw2 rasa lapoo...huuu

    ReplyDelete
  2. memang tak sedap pun rawang burger bakar ni haha baca sini

    http://whitewallsofhermind.blogspot.com/2012/10/rawang-burger-bakar.html

    ReplyDelete