PENGIKUTKU.

Wednesday, May 23, 2012

Cendol Durian Borhan.

Semalam aku ada cakap nak buat special report pasal Cendol Durian Borhan kan? Hari nie, aku bersama-sama dengan cameraman pergi terjah Kuala Selangor. Kebetulan bos aku, Pakcik Ishak turut serta dalam ini jelajah. First time pakcik ikut serta masa aku buat kerja, rasa cuak pun ada sebab bos tengok buat kerja. Siap ar kau kan!!! Ahdoi. Kena lah buat betul-betul cerita dia. 

Sebelum sampai Kuala Selangor, aku terus inform dekat encik Borhan pasal kitaorang dah makin dekat dengan gerai dia. Hikhikhik. Sebenarnya aku takut encik Borhan takde, kalau dia takde tak best lah special report aku. Dah nama dia Gerai Durian Borhan, kalau encik Borhan takde cam pelik jew kan? Hahahaha.


Haaa, yang tu lah encik Borhan. Korang nampak tak tagline dia 'Keenakan Yang Terigau-igau' Pergh!!! lepas aku buat interbiu mesti aku rasa cendol durian nie. Mana taknya keenakan dia boleh buat aku terigau-igau malam nie. Hahaha. Rupa-rupanya, selain cendol durian banyak lagi aneka cendol yang kita boleh pilih. Antaranya, cendol pulut, cendol labu, cendol keladi dan cendol special.


Aku pilih cendol durian dan jagung!!! memang terbaik lah, nie aku nak cerita dekat korang. Cendol dia kurang manis tak macam cendol yang mamak selalu buat. Rasanya light-light jew, cendol dia pulak lembut gitu-gitu jew. Cendol dia nie memang first time aku rasa cam nie, sebab encik Borhan sendiri yang buat cendol nie. Memang terbaik lah!!! Kacang dia pun lembut, gula melaka durian pun diorang buat sendiri, mungkin sebab gula melaka durian nie lah cendol boleh sedap. Hikhikhik.


Nie lah cendol durian pulut yang sempat aku tengok. Hikhikhik Selain cendol, aku makan laksa dia, so far memang sedap lah sebab kuah dia pekat lekat boleh masuk tekak aku sampai licin cendol dan laksa tu aku sapu sorang-sorang. Kalau korang nak tahu ini first time aku buat special report pasal makanan, selalunya pasal politik dan yang terbaru hari tu pasal Sepang Gold Coast.


Beginilah suasana Mariyos Cafe Cendol Durian Borhan sekitar pukul 3.00 petang. Lokasinya terletak kira-kira dua kilometer dari Pekan Kuala Selangor menuju Tanjong Karang. Gerai dia betul-betul dekat tepi jalan sebelah kanan korang. Waktu-waktu cam nie memang ramai sangat pelanggan, kalau hujung minggu tu kena cepat-cepat lah singgah sebab waktu tu paling ramai pelanggan. Opss, cam nak promote pulak gerai cendol nie. Hikhik takpelah bukannya selalu kan tolong umat Islam yang lain berniaga. 

Terima kasih kepada encik Borhan sebab sudi terima kunjungan kami. Cendol Durian Borhan memang TERBAIK!!! Korang boleh hubungi encik Borhan ditalian 017-6573096 atau 0172914630 kalau nak try cendol durian nie.

2 comments: