PENGIKUTKU.

Sunday, May 27, 2012

Stand Upper.

Assalamualaikum,

Hai korang, maaf lah sebab semalam aku memang tak update blog nie sebab tak sempat lah. Pagi-pagi lagi aku dah kena masuk ofis sebab nak siapkan special report aku untuk Berita Wilayah TV1 pukul 5.00 petang. Dalam pukul 10.00 pagi aku dah bergegas ke pusat berita, agak busy jugak dalam bilik berita waktu-waktu pagi nie, maklumlah pukul 11.00 pagi ada berita.

Aku terpaksa tunggu dalam 20 minit sebelum buat VO, VO salah satu langkah sebelum aku mengedit video yang aku nak, nie proses masukkan suara dalam itu video lah. Kesabaran mengajar aku masa tengah buat VO nie, walaupun tak sampai berapa saat, tapi bagi aku penuh cabaran sebabnya ini kali kedua aku buat VO. Syukur sangat-sangat, sebabnya semuanya berjalan lancar, akak tu pun sporting jew lagi senang kerja aku.

Lepas masukkan VO, aku bergegas masuk ke bilik editing. Nasib baik, abang tu bermurah hati nak tolong aku. Dengan senyuman manis, aku minta tolong dengan dia. Memang terbaik hasil kerja dia, siap masukkan gambar dan lagu. Nie first time aku rasa special report terbaik pernah aku hasilkan. Mekasih abang yew, Opss!! nama aku lupa nak tanya sebab excited sangat nak siapkan special report tu. Lagipun aku ada assignment lagi pukul 11.30 pagi, ermm demontrasi aman dekat Selayang Jaya.Aku sempat gak snap picture masa tengah wat stand upper, korang nak tengok tak? Segan pun ada.


Masa tengah syok-syok tengok abang tu mengedit, tiba-tiba cameraman dah call, Alamak!!! kerja tak siap lagi nie, sempat ker aku nak kejar masa? Huhuhu Tapi nasib baik abang tu cakap, kalau ada kerja pergi lah dulu, nanti abang siapkan dan terus hantar bilik berita. Perghhh!!! Mekasih yew abang atas kesudian menolong aku.

Dalam pukul 11.45 pagi, aku bersama-sama cameraman bergerak ke Selayang Jaya. Kitaorang rilex jew hari nie sebabnya jalan tak sesak sangat. Sampai-sampai jew dekat Pusat Khidmat Masyarakat Keadilan DUN Taman Templer dah ramai orang berkumpul buat demontrasi aman. Sebelum nie, aku pernah cover Auntie tu masa kedai dia kena roboh, itupun tahun lepas. Kesian tengok diaorang ada lesen berniaga, tapi gerai kena roboh sebab kepentingan kroni!!! Dahsyat betul Ahli Parlimen tu. 


Ini antara peniaga yang tak puas hati dengan Ahli Parlimen tu, korang nampak tak Auntie pakai baju color biru seluar merah tu? Auntie tu lah yang aku interbiu, memang dia semangat tegakkan keadilan. Siap marah-marah lagi, takut pun ada tapi kalau orang tu benar dia takkan takut kan? Betul tak? Dia bebas buat pape pun asalkan ada BUKTI.

Habis jew sesi temuramah dengan peniaga, presiden IKHLAS dan Ketua Pemuda Selayang, kitaorang terus bergerak cepat menuju ke Kedai Anuar Kari Kepala Ikan dekat Taman Lucky, Bangsar. Kerja dah buat, perut pulak memulas sebab kelaparan, so semalam aku makan kari mamak!!! Untuk pengetahuan korang, aku memang tak berkenan sangat kari mamak nie sebab tahap kepekatan kari diaorang nie sangat tinggi tapi entah kenapa tiba-tiba aku rasa teruja nak rasa kari mamak nie. 


Walaupun aku selalu jalan dekat area kedai mamak tu, tapi aku pernah singgah untuk breakfast itupun dua tahun lepas masa tengah praktikal dulu. Masa aku tengah beratur memang rasa tak sabar tengok lauk-lauk dia. Dalam kepala terpikir, apa yang sedap sangat dengan kari dia erk sampai ramai orang datang makan dekat gerai nie. Kedai dia kecik jew tak lah besar sangat, lagipun tempat pun tepi jalan jew. Tapi orang datang makin ramai siap beratur panjang!!!


Panjang kan? Huhuhu, Aku tengok lauk dia cuma ikan goreng, ayam goreng, sotong goreng, taugeh, kari kepala ikan bersama bendi dan nasi. Lauk itu jew yang diaorang masak!!! Pelik kan, setahu aku taugeh tu diaorang tak masak tau, just rendam dalam air jew pastu terus makan. Lagi sedap ar taugeh tu, ragup-ragup jew masa aku makan. Aku pilih ayam goreng jew tapi kari dia memang TERBAIK lah. Aku sangat-sangat suka, Habis licin aku makan, siap jilat-jilat jari lagi. Abang cameraman perli aku lagi. Huhuhu Lantaklah, perut tengah lapar memang cam tu bang. Hikhik


Antara lauk pauk yang diorang buat. Nampak biasa jew tapi bila korang makan, MENYENGAT siot. Sumpah aku tak tipu. Serious!!! Bagi korang yang pengemar kari-kari mamak nie, aku suggest korang datang dekat sini, tak rugi lah. Minggu depan aku kena pergi lagi, tapi kalau nak pergi dalam pukul 11 lebih tak ramai orang. Opss, lupa pulak hari Ahad gerai Anuar nie tak buka yew, dorang OFF sebabnya dorang pun nak cuti gak kan? Penat kerja. Hikhikhik.


No comments:

Post a Comment