PENGIKUTKU.

Wednesday, July 21, 2010

Gagah Ke Aku?

Aku ader terbaca dalam internet mengenai kegagahan wanita
Bila aku baca tajuk tu, aku dah terbayang kuatnya wanita nie?
Tapi bila aku baca satu persatu, barulah aku tahu.
Kegagahan wanita bukan pada tubuh badan yang pejal atau besar 
Tapi pada perasaannya..
Bila aku pikir balik, aku nie bukan besar pun? 
*aku kecik jew orang nya, hehe*
Aku pun bukannya tahu sangat jaga perasaan nie *celaru jew kot*
Menurut penulis tu, gurgurs yang gagah ader beberapa ciri tau.
Kalau korang nak tahu, baca la kat bawah nie *bawah nie jew*



Gurgurs yang tahan terima sebuah KEHILANGAN
Gurgurs yang tidak takut KEMISKINAN
Gurgurs yang tabah menangung KERINDUAN setelah ditinggalkan
Gurgurs yang tidak meminta agar dipenuhi segala KEINGINAN
Gurgurs yang berdiri di atas KETEGUHAN imannya.



Perghh!! bila aku teliti balik kan
Memang gagah pun seorang gurgurs kalau ader ciri2 diatas
Aku ader ker ciri2 kat atas tu? *aku pun tak tahu*
Tapi aku akan cuba,
Jadi wanita yang gagah dari segi perasaan!!
Mesti. wajib. harus.
Aku kan kuat semangat, tak mudah gentar pada dugaan!!


2 comments:

  1. kite xblh nk nilai diri kite org lain akan nilai btl x akak?????

    ReplyDelete
  2. btoi tu.
    kt mmg xdpt nak nilai diri kita
    tapi kita kne ubah diri kita
    even payah, kita kne wat gak!!

    ReplyDelete