PENGIKUTKU.

Tuesday, July 24, 2012

LALA pergi jua.

Assalamualaikum,


Hari nie genap empat hari umat Islam berpuasa. Sepatutnya aku gembira hari nie sebab aku dapat berpuasa lagi tapi hati aku sedih sangat-sangat. LALA a.k.a kucing yang aku bela akhirnya menghembuskan nafas terakhir pagi nie. Aku ingat lagi semalam lepas jew aku balik dari kerja, aku terus tukar balutan luka LALA. Masa tu dia tengok jew aku, tenung lama-lama. Aku tahu dia sakit tapi nak buat cam ner kalau aku tak balut yang baru nanti lagi teruk luka dia. Huhuhu. LALA nie memang kucing yang bijak tau!!! Aku sayang sangat dekat LALA. 


Kalau dia nak buang air kecil dia mesti pergi ke longkang, terpegun aku tengok kebijaksanaan LALA. Sebelum nie, aku memang selalu buang tahi mata LALA, pagi dan malam aku mesti akan buat. Huhuhu Semalam pun aku buang tahi mata dia sebelum tidur. Sempat jugak aku bagi dia air sebab taknak dia kehausan. Kesian LALA, dengan dia jew aku boleh pegang-pegang dan belai-belai manja. Kalau dengan LILI, aku mesti kena gigit. Huhuhu.


Tapi sekarang nie LALA dah takde, menangis jugak lah sebab LALA takde. Huhuhu Aku dengan mak yang tanam dia, masa tu aku yang angkat badan LALA. Kerasnya badan dia, sedih gila!!! LALA, kakak sayang LALA tau, LALA banyak buat akak tenang jew. Tapi sekarang nie LALA pergi jauh, akak dah takde kawan lagi. Kalau dengan LILI akak boleh pegang kejap jew tapi dengan LALA akak boleh tidur sama-sama. Windunya nak tidur dengan LALA dekat kerusi tu. Huhuhu *air mata dah mengalir nie*


Sebenarnya aku ada gambar LALA tapi sebab dia dah sakit, aku terus delete gambar dia. Mak cakap tak elok simpan gambar kucing nanti takut dia sakit. Huhuhu Kalau aku tahu, aku tak buat cam tu. LALA, akak asyik terbayang muka LALA, lepas nie dah takde sape akak nak peluk lagi. Huhuhu Akak sayang LALA. LALA dengar tak luahan hati akak nie? Harap LALA dengar rintihan hati akak nie. Selain aku, adik Nita nangis jugak aku tengok dia sedih petang tadi. Siap tengok lagi kubur LALA. Huhuhu Sayang jugak adik aku dekat LALA rupanya. 


Walaupun adik takut dengan kucing tapi bila bab bagi makan adik rajin jugak. Aku tengok dia makin sayang dekat kucing-kucing tu sebabnya lepas jew tengok berita kitaorang mesti lepak luar rumah sambil main-main dengan LALA, LILI, CACA, CICI tapi lepas nie LALA dah takde, tinggal LILI, CACA dan CICI jew. Huhuhu. LALA, akak sayang sangat dekat LALA tau!! LALA ternang dekat sana yew. Amin.

No comments:

Post a Comment