PENGIKUTKU.

Tuesday, August 7, 2012

Iftar Di Islamic Kitchen.

Assalamualaikum,

04.08.2012 bersamaan hari Sabtu lalu, aku dan rakan-rakan politeknik Merlimau Melaka beriftar bersama di Restoran Wadihana Islamic Kitchen, Bandar Baru Bangi. Mula-mula memang aku tak tahu dorang nak makan dekat restoran mana, yang aku tahu cuma tempat dia dekat Bangi jew. Hahaha. Sebenarnya aku tak kisah makan dekat mana, janji dapat jumpa dengan dorang. Itu pun dah cukup bermakna dalam diri aku nie. 


Kali nie aku makan dengan dak-dak poly
tapi lain batch dan kos. Pelik kan? Tapi itu lah hakikatnya, sampai aku jadi pelik macam mana boleh rapat dengan dorang. Kelakar pun ada, pelik lagi lah ada. Tapi tak kisah lah, lagipun diorang memang baik dan boleh dipercayai. Hikhikhik. Kalau korang nak tahu, kitaorang sumenya 13 orang, bila dah ramai macam nie memang meriah lah. Panjang gila meja sampai tempat tu kitaorang jew yang krongker. 



Kitaorang makan dekat sini lah.

First time makan dekat sini.

Nampak pisau tak? western dia terbaik tau!!!

kentang tu terbaik.

ABC yang tak sempat nak rasa.

Kebetulan antara kawan-kawan kitaorang, ada member satu batch dengan aku, dia wife salah sorang daripada dorang nie. Hikhikhik So, aku memang borak dan duduk sebelah Zety jew lah, ada masa aku pegang perut dia, almaklum lah dia kan sedang sarat pregnant. Aku doakan dia selamat sebabnya dijangka bulan September nie baby akan keluar melihat dunia. Cehwah!! mesti kena tengok nie baby comel korang. Hikhikhik. Walaupun aku nie tak kahwin lagi, tapi aku suka baca info tentang orang tengah preggy nie. Hari tu, aku ada jugak bagi tips dekat Zety, iyelah masa nie lah kena jaga kandungan biar sihat dan cerdik. Hikhik Semoga Zety amalkan semua tips tu yew. 

Aku dan Zety

Tadi aku ada bagitahu korang aku duduk sebelah Zety kan? Oleh sebab aku wanita sejati, masa tu memang aku dah beraya dulu sebelum dorang. Hikhikhik *korang faham-faham jew lah yew* So, disebabkan aku tak boleh solat, aku stay jew dekat kerusi sambil makan apa yang aku ambik. Sampaikan Baba perli aku, ' Oitt orang sana tu, hujan pun tahu berhenti jugak!!!' huhuhu. Agak-agak lah nak perli orang. Semuanya memang terkejut tengok aku makan, tapi dak Adik dah biasa dan tak heran dengan cara aku makan. Huhuhu. Malunya muka aku!!!

Lepas jew kitaorang habis makan, dorang sume berhajat nak pergi ke Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR), katanya nak cari barang hari raya. Hikhikhik Walaupun aku dah banyak kali berjalan dekat Jalan TAR nie, tapi kali nie memang best sebabnya dengan dorang. Seronok sangat-sangat dapat spend time dengan korang, maklumlah bukan senang nak jumpa korang lepas nie sebabnya masing-masing sibuk dengan kerja. Papepun, hari Sabtu lepas memang sangat bahagia dan seronok sampai aku makan tak berhenti disebabkan korang ada depan mata!!! hahaha.

p/s : tiba-tiba rindu dekat Along, Adik, Baba, Zety dan Jambu. huhuhu

No comments:

Post a Comment