PENGIKUTKU.

Saturday, December 18, 2010

Kisah Hari Ini, Aku Simpan Dalam Hati.

Jantung aku berhenti hari ini.
Mesti korang semua tak percaya kan?
Tapi memang betul pun.
Aku tak tipu.
Jantung aku berhenti bila aku tengok wajah itu.
Dia yang aku rindu.
Ada depan mata aku hari ini.
Saat ini, ketika ini.

Mula-mula aku tak percaya.
Aku sangsi seketika.
Tapi bila aku tengok dia senyum.
Baru aku sedar.
Dia memang ada depan aku.
Aku tengok jew mata dia.
Dah lama aku tak tengok.
Rindu rasanya.

Aku cuma berdua dengan dia.
Berbicara tentang kerja.
Dia bertanya dekat aku.
Antara tiga perkara.
Family, kawan dan kerja.
Aku pilih yang mana?
Aku jawap, aku pilih family dan kerja.
Dia nasihatkan jangan pilih tiga-tiga.
Nanti aku tak dapat penuhi semua.

Sepanjang hari aku bersama dia.
Aku duduk makan dengan dia.
Aku duduk tengok wayang dengan dia.
Cerita Narnia, aku simpan tiket tu lagi.
Selama dua jam dalam panggung.
Dia tak berhenti bergerak.
Tak selesa katanya.
Kelakar aku tengok dia.
Gelisah jew.
Pusing sana tak selesa.
Pusing sini pun tak selesa.
Tapi satu jew aku suka.
Masa dia lelapkan mata.
Aku tengok untuk hilangkan rindu.
Seriously, aku rindu.

Lepas tengok wayang.
Aku ajak dia karaoke.
Aku suka lagu kangen yang dia nyanyikan.
Dah lama aku tak dengar suara dia.
Aku dan dia ada juga berduet.
Aku saja jew.
Nak hilangkan rindu nyanyi dengan dia.
Waktu nie lah jantung aku berhenti.
Tiba-tiba mati.
Aku rasa tenang.
Tapi rasa ini pasti aku tak kan dapat lagi.
Entahlah.

Dia hantar aku balik sampai rumah.
Dah lama dia tak macam ini.
Walaupun sekejap jew dengan dia.
Tapi aku dah rasa puas.
Aku tak minta lebih.
Cuma nak tengok dia jew.
Nak hilangkan rasa rindu ini.
Masa dia tengah drive, aku tengok dia.
Tengok curi-curi jew.
Dia tak perasan kot.
Seriously, aku takkan lupa hari ini.
Aku dan dia.
Mekasih aku ucapkan dekat dia.
Sebab sudi keluar dengan aku.
Kisah hari ini, aku simpan dalam hati.
Buat selama-lamanya.



No comments:

Post a Comment