PENGIKUTKU.

Friday, June 29, 2012

Sambal Godok.

Assalamualaikum,

Hai korang, bertemu kita hari ini yew. Dalam aku sibuk-sibuk dengan urusan kerja, dapat jugak masa aku menaip entrie baru nie. Sebenarnya aku baru jew balik dari Tanjong Karang, macam biasalah kalau aku datang ke sana aku mesti cover Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar. Kali nie aku kena cover majlis penyampaian bantuan mesin kepada 611 peladang Parlimen Tanjong Karang.

Oleh sebab assignment aku petang, so aku masuk ofis dalam tengah hari selalunya aku dah bajet mesti habis kerja dalam pukul 9.00 malam. Iyelah Tanjong Karang beb, jauh tu. Program lak memang ar start pukul 2.30 petang tapi selalunya mesti lambat start. Masa aku tengah on the way nak pergi Tanjong Karang, aku belajar satu perkara tau!!! Belajar macam mana nak buat otak jadi kosong!!! Aaah, mesti korang tertanya-tanya kan? Sebenarnya aku nie jenis orang memikir jew, tapi hari nie aku cuba belajar macam mana nak latih otak tak pikir pape. Kosong jew dalam tempurung kelapa nie. 

Mula-mula aku buat memang susah sebabnya, banyak sangat bunyi masuk dalam otak aku. Tapi lama-lama bila aku fokus memang takde pape aku fikirkan. Serious, aku dah boleh buat. Kalau korang nak tahu pertama kali aku main benda nie dekat Petrosains, KLCC. Tapi masa tu aku kalah sebab aku tak fokus dan otak asyik memikir jew. Huhuhu Tapi kalau aku datang lagi dekat Petrosains, aku akan cuba benda tu lagi. Sangat hebat kan? Opss!!! kalau korang nak tahu perjalanan dari RTM ke Tanjong Karang memakan masa hampir satu jam setengah okey. Memang banyak masa aku practice ujian minda tu, tapi bila dah berjaya buat, mata terus mengantuk. Dan akhirnya aku terlelap hingga Tanjong Karang. 

Kalau korang nak tahu hari nie, tema biru jadi pilihan aku. Hahaha. Turun jew dari kereta orang kanan Datuk Seri Noh perli aku. Aiit, Sam biru hari nie!!! Lalala. Rupa-rupanya ada orang yang masih kenal dengan aku even aku berbaju serba biru hari nie. Wuak. Tapi memang orang Tanjong Karang sangat sporting beb!! Aku suka sangat datang dekat Tanjong Karang, walaupun agak jauh tapi suasana kampung tu yang memikat hati aku sampai dekat sana. 

Lepas jew habis sesi sidang media, aku terus pergi melantak dengan Azie. Memang perut tengah kelaparan tahap maksima. Dah tak pandang orang kiri kanan, mata pulak asyik tengok lempeng jew. Argghh, tanpa segan silu aku terus duduk sambil tangan dengan ringan menyepit lempeng lembut yang ada depan mata aku saat tu. Azie cakap orang Jawa memang suka makan lempeng dengan sambal godok Tapi sebelum nie aku pernah rasa sambal godok nie makan dengan ubi rebus. Perghhh!! memang terangkat ar. Sedap gila!! Nie pun salah satu sebab kenapa aku suka sangat buat kerja dekat Tanjong Karang.


Nie lah dia sambal godok!!! Memang sedap gila, kalau pedas lagi sedap. Nasib baik aku nie seorang yang gila pedas. Sambal godok nie memang favourite orang Jawa. Oleh sebab dekat Tanjong Karang nie ramai keturunan orang Jawa, maka sambal nie memang selalu menjadi juadah orang dekat sana. Hikhik Masa aku makan lempeng dengan sambal godok memang tak pandang orang sebelah lah. Azie pun aku dah lupa sekejap. Hahaha. Tapi sambal nie memang terbaik pernah aku makan selama hidup 26 tahun 9 bulan nie. Hahaha *nak jugak yang bulan tu yew, awet muda lah katakan* 


Gambar nie disnap oleh Encik Bob, orang kanan Datuk Noh. Sempat lagi dia suruh aku pandang Ipad dia, malunya, tengok ar banyak gila aku makan sampai semuanya nak letak depan mata. Iyelah, perut kelaparan sangat, dah tak pandang sape-sape janji kenyang. Hahaha Kalau korang nak tahu, kitaorang makan satu meja dengan Datuk Noh!! Datuk memang sporting sangat siap buat lawak lagi dengan kitaorang. Kenangan terindah aku. Sebenarnya bukan tak pernah makan semeja dengan Datuk tapi baru hari nie nak story mory dengan korang. Hikhikhik. 

Lepas jew habis melantak sambal Godok tu, aku terus bergerak balik ke Kuala Lumpur. Sampai jew dekat ofis dah dekat pukul 7.00 malam, arghhh lewatnya sampai. Mana taknya penat merempuh jem. Biasalah petang-petang macam nie memang ramai orang balik kerja. Damn, lepas nie ape story aku nak naikkan erk? Lalala. Okey lah, sampai dekat sini jew sesi story mory aku hari nie. Lain kali aku cerita lagi yew. Ohh, esok ada majlis Santai Media Bersama Abang Noh dekat Shah Alam. Aku tak tahu lagi nak pergi ker tak. Pape pun nanti aku update kalau pergi sana yew. Okbai.


No comments:

Post a Comment