PENGIKUTKU.

Sunday, June 3, 2012

Tahniah Ida.

Assalamualaikum,

Hai korang!!! Semalam, aku off day sebab nak spend time dengan Ida dan Farah. Untuk makluman korang, semalam Ida tunang!! Pergh, cam tak percaya jew Ida nak tunang. Ida dan Farah nie member aku masa dekat poly dulu. Masa tu kitaorang nie taklah rapat sangat tapi bila dah abis study, makin selalu jumpa pulak. Hikhikhik.

Aku datang awal dekat rumah Ida, saje jew nak lepak lelama dengan diaorang. Maklum lah dah lama tak jumpa kan. Dengan Farah lagi lama kot, dekat enam tahun tak jumpa sejak konvo dulu, tahun 2006. Sekarang nie dah 2012, tengok gila lama kan? Hahaha, tapi Farah tetap cam dulu lagi, brutal dan tegas!!! Opss lupa lak, tak sangka Farah pakai baju sama color dengan aku. BIRU!!!


Aahh, tengok tu betul kan? aku pakai senada dengan Farah. Kitaorang tak rancang pun nak pakai baju sama color. Pape pun Farah tetap meletop semalam. Opss!!! lupa pulak dengan orang yang cute tengah tu. Hikhik Dia lagi gorgeous!!! Tengok lah bunga ros color pink tu, naik seri kau Ida. Cantik sangat-sangat baju kau, aku tiba-tiba nak buat cam tu lak. Bukan untuk tunang tapi untuk hari raya, meletop kau!!! Hahaha.


Korang tengok aksi tunangan orang nie, cantik kan? Tiba-tiba tengok Ida makin matang lah, tak sangka lepas nie dah nak kawin. Sekejap jew masa berlalu, kalau dulu zaman study kita cam budak-budak jew. Tapi sekarang nie semua berubah, semua dah semakin matang dan tahu halatuju masing-masing. Aku tabik dengan korang semua. Hikhikhik. Tapi yang paling aku kagum sebab Ida sanggup berdiet demi majlis pertunangan dia!!! Dia memang hebat sebab sanggup tak makan nasi demi dapat badan yang diidam-idam masa poly dulu. Hikhikhik


Kalau korang nak tahu, Ida nie memang jenis yang kalau dia nak, dia nak sampai dapat!! Dia tahu apa yang terbaik untuk diri dia. Sebab tu dia akan buat bersungguh-sungguh demi memuaskan hati dia. Itu lah Ida yang aku kenal. Kalau Farah pulak, dia memang tegas. Walaupun sikap dia kasar sikit, tapi dia sangat baik hati dan tak sombong even dia kerja pramugari!!! Ohh, lupa lak, kalau aku tengok cerita Awan Dania, aku mesti ingat Farah sebab dia punya karakter sama jew. Seriously, cerita tu cam kisah si Farah!!! Hahahaha.


Alamak!!!! nape muka aku cam tu gayanya!!! Nie mesti tak sempat nak posing sebelum diorang snap, cam kelakar jew. Dak Ida pulak muka cool jew kan, iyelah tunang orang. Selekehnya muka aku tu, dah lah tak make-up, berminyak pulak tu tambah pulak bekas-bekas jerawat!!! Arggg!!!! Tapi memang aku tak suka make-up pun, cam berat jew muka nie bila dah tempek bedak tebal-tebal. Tapi make-up Ida memang awesome!!! 

Opss!!! Lupa pulak hari nie aku kerja, pagi-pagi dah kena pergi ofis sebabnya aku ada assignment dekat SUK, Shah Alam. Katanya, ada demontrasi mogok lapar. Jenuh jugak aku gagahkan mata masuk ofis dalam pukul 9.00 pagi. Alih-alih bila aku sampai dekat SUK, Shah Alam macam takde orang jew buat demo nie? Dalam otak asyik pikir, napelah diaorang nie buat hari Ahad, dekat SUK, mana ada orang kan semua cuti!!! Arghhh!!! lagi tension aku sebabnya kena tunggu dalam 45 minit semata-mata nak dengar cuma 8 orang yang buat bantahan!!!! Pe kes nie? Nie bukan bantahan tapi rayuan tak puas hati dekat kerajaan negeri. Tapi sebab kerja, aku pun buat jew lah takkan balik dengan tangan kosong tanpa apa-apa bahan. Membazir jew.

Lepas habis kerja, aku terus bergegas balik rumah sebab adik aku dah menanti nak pergi rumah orang kawin!!! Pergh, musim-musin cuti sekolah nie memang ramai orang kawin. Penat jugak lah, tapi selalunya aku datang bila ada masa terluang, kalau kerja aku memang tak dapat datang ar. Tapi ikut lokasi jugak, kalau sempat aku terjah jew!!! Hahaha. Hari nie aku pergi rumah Yatty, member adik aku tapi aku kenal jugak dengan dia cuma jarang bercakap. Tengah siap-siap nak pakai tudung, adik suruh aku bungkus hadiah pulak, rupanya dia sempat beli hadiah. Sengal!!! bukan nak bagitahu. Huhuhu. 



Kalau korang nak tahu, pukul 9.00 malam tadi ada Konsert Kenangan Sudirman 2012 bagi mengenang kembali lagu nyanyi  Sudirman. Aku nie salah satu peminat fanatik arwah, memang aku hafal lagu-lagu arwah. Sangat bangga dengan arwah, kalau arwah masih ada memang aku akan bergambar dengan arwah. Sebenarnya, aku memang nak pergi dekat Stadium Cheras tu, tapi sebab satu hal tergempak aku tak pergi. Tension dan rasa cam nak nangis jew. Mana takknya, Siti Nurhaliza ada siot!!! Aku nie memang minat gila dengan Dato Siti. Dari zaman dia anak dara sampai lah sekarang nie!!! Suka sangat tengok dia senyum, manis jew. Oleh sebab aku dah takde mood, so aku tidur awal hari nie. Malas nak pikir-pikir lagi!!! Dah lah konsert tak dapat pergi, memang sakit hati!!!



No comments:

Post a Comment