PENGIKUTKU.

Tuesday, November 8, 2011

Macam Tak Percaya Aku Masak.


Ermmm.
Macam tak percaya jew aku masak hari nie.
Kebetulan semalam Kak Zana dapat daging korban.
Dia suruh aku masak daging tu.
Dalam kepala aku ligat pikir.
Nak masak pe nie.
Tiba-tiba otak mula berpusing-pusing.
Masak daging lada hitam la.
Senang sikit.
Aku nie memang jarang masuk dapur.
Memang aku tak pandai masak!!!
Itu hakikat dari dulu lagi.
Sebenarnya bukan aku tak minat.
Tapi aku malas sangat-sangat.
Hahaha.
Bak kata adik aku la.
Kalau tak ikhlas, masak macam mana pun takkan sedap.
Tu memang aku akui la.
Bila aku masak memang tak ikhlas.
Nak siap cepat jew.
Bukan nak menghayati seni masakan tu.
Tapi hari ini.
Aku cuba untuk menghayati keseronokan di dapur.
Sambil masak aku teringat seseorang.
Aku bayangkan aku masak untuk dia.
Aku teringat senyuman dia.
Mata dia.
Sambil tersenyum aku gaul masakan aku.
Buat secara ikhlas untuk dia.
Walaupun dia tak rasa masakan aku.
Dia tahu aku tak pandai masak.
Hikhikhikhik.
Kesian dia kalau dapat aku kan?
Dah lah tak pandai masak!!!.
Mati kebulur lah dia bila kahwin dengan aku.
Hahaha.
Selain itu, aku masak sup sayur jugak.
Aku guna air rebusan daging.
Jangan membazir benda dah ada depan mata.
Jom tengok lauk yang aku masak.

Daging korban lada hitam.

Sup sayur daging korban.

Semua berasaskan daging korban.
Aku makan dengan Kak Zana dan Rohani.
Makan dekat ofis jew.
Hikhikhik.
Tak tahulah rasa dia cam ner.
Tapi aku tengok Kak Zana dan Rohani makan ok jew.
Kira berjaya la kan?
Walaupun biasa-biasa jew.



No comments:

Post a Comment