PENGIKUTKU.

Saturday, October 15, 2011

Setiap Orang Ada Cerita.


Setiap orang ada cerita.
Tak kira suka atau duka.
Orang kata hidup nie senang jew.
Tertakluk pada kita yang mengawalnya.

Aku pun ada cerita.
Tapi aku nak diam jew.
Bukan aku tak nak cerita.
Tapi biar tersemat dalam jiwa.

Cerita aku tak sepopular artis Hollywood.
Takder orang nak teroka.
Lagipun aku nie siapa.
Bukan Siti Nurhaliza atau Eja.

Cukup aku simpan kemas dalam baju.
Aku jaga biar tak remuk.
Biar comot asal aku selesa.
Janji cerita tak koyak rabak.

Cerita aku ada kisahnya.
Terlalu perit untuk aku telan sendiri.
Aku nampak sinarnya.
Tapi aku tak mampu menaklukinya.

Aku lihat senyumannya.
Tapi aku tak bisa mengapainya.
Dia ada tapi seolah-olah tiada.
Itu cerita aku dan dia.

Aku taknak bidas tentang dia.
Nanti semua orang melenting hiba.
Tertanya-tanya siapa orangnya.
Walaupun semua orang tak jangka.

Orang mudah marah menggila.
Taknak selidik terus mengata.
Cerita aku dijaja merata.
Sehingga lupa kain dalamnya.

Mungkin bila aku berbadan dua.
Baru semua diam sedepa.
Mencari cerita untuk dijaja.
Biar aib dipandang manusia.

Lumrah hidup di dunia.
Siapa suka lihat gembira.
Biar orang merana.
Dibenci dihina lagi dia suka.

No comments:

Post a Comment