PENGIKUTKU.

Friday, October 14, 2011

Rahmat Jumaat.


Hari nie Jumaat kan?
Penghulu segala hari.
Pagi-pagi lagi aku dah bersiap.
Nak pergi cover YB Abdul Shukur Idrus.
ADUN Kuang.
Kalau dah ADUN Kuang.
So, maknanya aku kena pergi Kuang la kan.
Abang Azhar ambik aku dekat KTM, Shah Alam.
Program hari nie istimewa sikit.
Program pemimpin turun padang.
Tengok sendiri masalah dan kesempitan hidup rakyat.
Nama program, Rahmat Jumaat.
Untuk mendapat rahmat menerusi hari Jumaat.
Tabik spring dekat YB.
Sangat peramah dan mesra alam.
Paling aku tak percaya.
YB nyalakan api dekat rokok rakyat.
Siap bagi free lagi rokok tu.
Bagus sangat-sangat.
Jarang dapat tengok YB macam nie.







2 comments:

  1. "Tabik spring dekat YB.
    Sangat peramah dan mesra alam.
    Paling aku tak percaya.
    YB nyalakan api dekat rokok rakyat.
    Siap bagi free lagi rokok tu.
    Bagus sangat-sangat.
    Jarang dapat tengok YB macam nie."

    Are u kidding me sis? YB mcm ni u kata BAGUS? Nak bg rakyat cepat mampus adelah. YB yg bagus adelah YB yg sentiase prihatin nasib penduduk dibawah naungan dia, bkn hanya turun pdg bile nak dekat pilihan raye. Hulurkan bantuan berupa makanan mahupun wang ringgit pada yg susah. Bukan dgn SEBATANG ROKOK!

    ReplyDelete
  2. Cuba saudara fikir disudut yang berbeza, YB nyalakan api dkt rokok rakyat, bertapa rendah dirinya YB mcm nie, mmg la rokok tu berbahaya tapi cuba saudara fikir balik, berapa ramai rakyat malaysia yang hisap rokok? walaupun bnyk iklan2 sarankan berhenti merokok tapi sampai skrg ada ker orang yg ambil peduli psal iklan tu? cara YB xsalah sebab rakyat mmg dh suka merokok sejak azali lagi, bagi rokok bkn bermakna Yb tak bantu rakyat? saya yang tengok bertapa YB sangat rendah diri dengan rakyat. itu yang anda tidak tahu dan lihat sendiri.

    ReplyDelete