PENGIKUTKU.

Saturday, October 8, 2011

Perdana Menteri Jelajah Selangor.

Penatnya hari nie.
Mana taknya.
Semalam aku balik lambat.
Hari nie pulak kena cover PM.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Program walkabout di DUN negeri Selangor.
Datuk Seri Najib pergi empat DUN.
DUN nie Dewan Undangan Negeri.
Lupa pulak nak bagitahu kan?.
Tempat pertama Datuk Seri Najib berkunjung.
Ladang Tuan Mee, Ijok.
Aku tak pergi cover dekat sana.
Encik Ishak yang pergi.
Kak Zana pulak cover dekat Kuang.
Aku pulak dekat Pekan Rawang.
Hari nie aku bawa kawan.
Wed nama dia.
Dia nak sangat jumpa PM.
Teruja habis dia tengok PM.


Tu lah Wed.
Kesian dia kena tunggu aku buat kerja.
Dia kata lepas nie nak pergi lagi.
Suka betul dia.
Lepas kitaorang cover dekat Pekan Rawang.
Aku bertolak ke Taman Sri Gombak.
Untuk buat cross over radio.
Aku suka buat cross over.
Tapi Pakcik Buang cakap.
Aku kena banyak belajar lagi.
Cara cakap.
Cara penggunaan bahasa.
Semua lah.
Tapi yang paling naikkan semangat aku.
Pakcik Buang cakap aku berani.
Ada kemahuan nak buat.


Nie masa PM tengah bagi ucapan.
Aku tengah kusyuk dengar.
Wed pulak sibuk ambik gambar.
Hikhikhik.


No comments:

Post a Comment