PENGIKUTKU.

Monday, October 3, 2011

Festival Maritim Kali Ke-30.

1 dan 2 Oktober lalu.
Dua hari aku berkampung di Pulau Indah.
Aku kena cover Festival Maritim.
Peringkat Kebangsaan.
Hari pertama.
Aku cover biasa-biasa jew.
Siap naik motor bomba lagi.


Ada gaya jadi bomba tak?
Nie dari sudut sebelah kiri.


Nie pulak dari sudut sebelah kanan.
Abang Dasky yang ambik gambar nie.
Mekasih yew.
Hari kedua aku di Festival Maritim.
Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia.
Rasmikan majlis.
Hari nie ada cabutan bertuah tau.
Tapi aku tak harap pun.
Biasanya aku tak pernah dapat.
Kira tak bertuah lah tu.
Sidang akhbar buat di kapal layar.
Warisan Duyong namanya.


Nampak tak tulisan dalam banner tu?
Atas kapal nie la kitaorang berkumpul.
Siap berlayar lagi.
Tapi sebelum naik kapal layar nie.
Aku kena naik kapal besar nie.


Sempat lagi aku ambik gambar.
Masa nie Akma dari Berita Harian yang ambik gambar.
Selain aku.
Ramai lagi wartawan yang datang.
Dari Bernama, Utusan, Berita Harian.
Kosmo dan Metro.


Nie semua kawan-kawan media aku.
Terutamanya dekat Selangor.




No comments:

Post a Comment