PENGIKUTKU.

Friday, September 23, 2011

Kalau Ada Jodoh, Takkan Kemana-mana.


Kalau ada jodoh.
Takkan kemana-mana.
Pergilah sejauh mana yang suka.
Tapi kalau dah jodoh.
Dalam kereta MyV pun bertemu jugak.
Betul tak?
Kalau kita mengelak sepanjang masa.
Tapi kalau dah jodoh.
Dia tetap milik kita jugak.
Berkawan lah seramai mana kita suka.
Tapi kalau dah jodoh.
Dia jadi kekasih kita jugak.
Benci bila kita tengok muka dia.
Tapi kalau dah jodoh.
Kita tetap suka dia jugak.
Itulah jodoh namanya.
Jodoh.
Ayat yang selalu aku ungkap.
Bila orang bertanya.
Soalan paling maut dalam hidup seorang gadis.
Bila nak kahwin?
Umur dah semakin tua.
Dan.
Jawapan aku paling senang.
Tunggu bila jodoh tu memanggil aku.
Tapi soal jodoh.
Hanya Allah S.W.T berkuasa.
Kita sebagai manusia hanya berserah dan berdoa.
Berdoa untuk dapat yang terbaik.
Bukan sempurna tapi terbaik buat diri aku.
Hanya terbaik untuk aku.
Sesuai dengan aku.
Tapi aku tak tahu jodoh aku.
Terlalu rumit untuk aku ungkai semua.
Jadi tanda tanya untuk aku.
Tipulah kalau aku cakap tak nak kahwin kan?
Siapa yang tak nak kahwin.
Aku nak.
Seriously.
Aku dah mula terfikir pasal kahwin.
Tapi aku belum bersedia lagi.
Masak pun tak reti lagi.
Kalau setakat Maggie tu aku handal lah.
Tak kan laki aku nanti makan tu jew.
Hahaha.
Jadi secara positifnya.
Memang aku belum ada jodoh lagi.
Sebab aku belum bersedia.
Sedia semua perkara.
Tanggungjawab sangat besar.
Mungkin Allah S.W.T belum izinkan aku lagi.
Dia tahu apa yang terbaik untuk aku.
Insyallah.
Satu hari nanti.
Aku akan berkahwin.
Cuma aku tak tahu bila.
Masa tu jodoh aku melambai-lambai aku.
Semua orang akan berhenti bertanya aku.
Bila nak kahwin.
Kahwin dengan siapa.
Sebab semua tu dah ada depan mata diorang.
Bak kata orang-orang dahulu kala.
Kalau dah jodoh, takkan kemana.




1 comment: