PENGIKUTKU.

Tuesday, April 5, 2011

Merong Mahawangsa.


Akhirnya.
Hari ini aku dapat tengok jugak cerita nie.
Yes!!
Aku sebenarnya tak terfikir pun.
Nak tengok filem nie hari ini.
Aku ingat nak keluar ke Shah Alam.
Si Senget ajak pergi sana.
Lepas balik kerja.
Si Senget macam biasa.
Ambil aku dekat ofis.
Huhuhu.
Aku cakap ngantuk lah.
Si Senget cakap cam nie.
Tidur lah dulu.
Nanti kalau dah sampai, dia kejut.
So, apa lagi.
Aku pun tidur lah.
Macam biasa jalan selalunya sesak.
Tapi yang herannya.
Selalunya Si Senget kalau nak pergi Shah Alam.
Mesti lalu Lebuhraya NPE.
Tapi hari nie dia lalu Federal plak.
Pelik aku.
Tapi aku abaikan jew.
Aku tidur dengan ngenyak.
Dalam masa tak sampai 10 minit.
Si Senget kejutkan aku.
Huhuhu.
Baru aku nak mimpi.
Takkan Shah Alam kejap sangat?
Huhuhu.
Aku buka mata.
Tiba-tiba aku tengok parking Mid Valley.
Huhuhu.
Nie bukan tempat yang aku nak pergi.
Si Senget wat kejutan lah.
Dia cakap nak bawa aku tengok wayang.
Dia kecian sebab aku nak sangat tengok filem KRU.
Hikayat Merong Mahawangsa.
Aku suka sangat cite cam tu.
Klasik dan Sejarah.
Dari ngantuk, mata aku terus segar.
Si Senget gelakkan aku jew.
Huhuhu.
Tapi yang pasti.
Filem nie sangat menarik.
Ada ayat yang aku takkan lupa.
Sampai bila-bila.
Hanya Jauhari Mengenal Manikam.
Ayat Si Senget bagi dekat aku sebelum nie.
Rupanya dia dah tengok The Making of HMM.
Patutlah dia tahu semua.
Hampeh!!!.
Pantun dia pun best.

Sampai masa tibanya waktu,
Redup hati kamu berdua,
Bila dua jasad bersatu,
Hidup mati jadi bersama.

Klasik sangat pantun nie.
Suka aku dengar.
Filem dia pun best.
Dah macam filem antarabangsa.
Aku suka tengok kapal dia.
Cantiklah.
Aku bagi 5/5 untuk filem nie.
Biarlah Si Senget bosan.
Janji aku suka tengok filem nie.
Untuk Si Senget.
Mekasih yew sebab temankan tengok wayang.


No comments:

Post a Comment