PENGIKUTKU.

Monday, April 18, 2011

Kau Ingat Diri Tu Bagus Ker?

Hati aku tengah geram nie.
Jangan nak main-main dengan aku.
Aku tengah marah nie.
Pergi duduk jauh-jauh.
Nanti tak pasal-pasal dengan korang aku mengamuk.
Aku nak cerita nie.
Semua senyap dan diam.
Korang dengar jew apa aku nak cakap.
Opss silap.
Korang baca apa yang aku tulis.
Aku tengah bengang dengan dua orang monyet.
Huhuhu.
Bila aku tengok muka dorang.
Menyampah!!
Satu ayat yang aku boleh terjemahkan.
Ala, korang faham-faham jew lah.

Aku cerita pasal seorang monyet nie.
Ermm, silap lagi.
Seekor monyet nie.
Muka tak lah macho sangat.
Tapi berlagak macho.
Macam dia lah yang tahu semua benda.
Tapi hakikatnya hampeh!!.
Hampeh beb.
Dia ingat dialah monyet yang paling hebat.
Tapi dia lupa.
Dia tu monyet paling teruk aku pernah jumpa.
Semua benda blur.
Orang cakap lain, dia faham lain.
Nie aku dah start nak kutuk orang.
Tapi memang aku tengah hangin dengan monyet nie.
Berlagak hebat.
Bila bercakap semua orang teruk.
Dia jew lah yang pandai.
Tapi bila cari makan.
Dia buat-buat pandai, walhal bodoh!!.
Nie la orang utan selalu cakap.
Buat-buat tahu, tapi hakikatnya tak tahu.
Nak menunjuk jew kerja dia.

Nie aku nak cerita pulak pasal monyet kedua.
Dia ingat diri dia hensem.
Semua monyet betina dia nak sebat.
Nak yang coklat bersinar jew.
Yang tak bersinar tolak tepi.
Tapi monyet nie bajet hensem.
Dia tak cermin pulak diri tu.
Hensem ker tak?
Ermm, aku bukan nak kutuk kejadian Tuhan.
Tapi hakikatnya monyet nie memang sangat perasan.
Huhuhu.
Tapi monyet nie better dari monyet yang kat atas tu.
Cuma dia nie agak berlagak cikit.
Aku dah mula lah nak kutuk lagi.
Seriously.
Aku tak suka sangat dengan perangai monyet nie.
Mengatai jew.
Pantang tengok monyet bersinar.
Tak sedar muka cam hampeh!!.
Nape lah aku boleh kenal dengan monyet-monyet cam nie erk?
Persoalan yang jadi tanda tanya.

Korang dah baca luahan hati aku?
Dah pergi main jauh-jauh.
Semua diam-diam jew.
Tak payah kecoh-kecoh.
Aku dah luah semuanya.
Nie nak tutup kes.
Dah taknak cakap pasal monyet-monyet nie lagi.
Noktah.

No comments:

Post a Comment