PENGIKUTKU.

Wednesday, October 13, 2010

Soal Hati.

Ecehcehceh ;)
Tiba-tiba tergerak hati nak tulis.
Soal hati.
Dah macam cerita filem lah pulak.
Tapi aku bukan nak cerita pasal filem tu.
Aku nak cerita pasal hati aku.

Semua orang tahu hati nie kecik jew.
Pusing-pusing dekat abdomen nie.
Dia tetap kecik sampai bila-bila.
Tapi korang jangan lupa.
Kadang-kadang hati kita membesar.
Korang mesti tak percaya kan?

Sekarang aku nak buktikan.
Sememangnya hati kita akan membesar.
Tapi dia membesar bila berlaku sesuatu.
Sesuatu yang kita tidak pernah duga.
Kita juga tidak akan pernah tahu.
Bila hati kita akan membesar.

Hati akan membesar bila kita terasa gembira.
Gembira jika ada orang sayang pada kita.
Bahagia bila ada orang cinta kita.
Masa tu lah hati kita kan besar.
Sebesar belon udara.
Hahaha.
Yang nie aku tengah tipu.
Agak-agak lah besar belon udara.
Kalau cam tu, mati lah kita bila tengah bahagia.

Cakap-cakap pasal hati membesar nie.
Mesti korang nak tahu hati aku cam ner kan?
Nie aku nak cerita lah.
Kalau korang nak tahu hati aku bukan kecik.
Bukan jugak besar.
Tapi hati aku tinggal separuh jew.
Nak kata suku pun boleh.
Hahaha.

Bukan aku tak hapy.
Tapi aku rasa hati aku dah lama mati.
Dah tak rasa pape pun.
Jujur aku cakap.
Hati aku dah mati.
Dah takder pape dalam hati lagi.
Akhir sekali
Aku dah lupa soal hati.


2 comments:

  1. krn menjaga hati yg ln,tidak siapa peduli soalnya hati ini...

    ReplyDelete
  2. ermm, tu kna tnye hati org tu. baru la org tu tahu ati org ini.

    ReplyDelete