PENGIKUTKU.

Sunday, June 20, 2010

Cerita Aku Seperti Ayu..

ari nie aku tengok movie
lagenda budak setan
seingat aku, dulu aku pernah baca novel nie
*tapi aku dah lupa cerita dia*
aku tak minat sangat tengok movie melayu
tapi sebab budak setan la aku tengok
mula2 masuk cinema aku dah bosan
menguap banyak kali coz iklan banyak giler.
*dalam hati cakap, bila la nak start nie*

bila lagenda budak setan start
aku tumpukan perhatian lebih
coz dah lupa jalan cerita dalam novel tu
aku hayati setiap bait2 ayat yang diungkapkan
memang aku teruja time tu
bagi aku kasyah teringatkan aku tentang seseorang
seseorang yang amat setia pada cintanya
seseorang yang tabah setiap masa
seseorang yang mulia hatinya
ayat yang tak mungkin aku lupa
lahir dari bibir kasyah..
(awak anak perempuan saya) *suke dengar ayat nie*
(ayu masih tetap dihati saya) *terharu dengar ayat nie*
kasyah sebijik macam dia.
terima segalanya dengan redha
tapi aku tertanya2, adakah dia seperti kasyah?
jodoh buat aku sampai bila2.


korang tau tak aku suke part yang mana?
part bawah nie aku suke.
romantik sangat2. *time nie je felling lebih*
emosi diorg masuk dalam diri aku *hahaha*


cerita aku seperti ayu.
watak yang dimainkan oleh lisa suriani
kenapa aku cakap cam tu.
mesti korang ingat aku main2 kan?
tapi memang betul pun.
watak tu macam aku.
kisah aku yang dulu.
kisah yang aku tak mungkin akan lupa
kawan2 aku sume tahu


time aku tengok cerita nie
aku macam nak nangis
aku tengok kisah aku dalam movie
aku ingat lagi saat aku harungi sume tu
perit, sedih, merana, sakit
sume aku tanggung sendiri
ada cerita disebalik sume tu
yang penting lagenda budak setan
sangat sebati dengan hidup ku.


dari ayu, kasyah, azmi dan katy
sume ader dalam hidup aku.
tapi aku tak pasti sama ada kisah aku
benar2 terjadi seperti lagenda budak setan nie.

No comments:

Post a Comment