PENGIKUTKU.

Saturday, January 1, 2011

1111 Nombor Bertuah Aku.

1111 hari ini.
2010 dah berakhir semalam.
Hari ini aku melangkah ke 2011.
Cepatnya masa berlalu kan?.
Seperti biasa aku kerja hari ini.
Tapi sempat juga aku singgah ke Puchong Perdana.
Tengok kawan aku tunang.
Zetty Nasir.
Aku pergi dengan Adik dan Along.
Seronok sangat-sangat.
Seperti biasa aku asyik kena sakat jew dengan Adik.
Tapi aku suka bila dia menyakat aku.
Aku naik kete dengan Adik.
Along cakap macam nie.
Kau pergi naik dengan Adik.
Aku naik sorang-sorang.
Aku ingatkan dorang naik satu kereta.
Huhuhu.
Sampai jew dekat rumah Zetty.
Orang semua tengah makan.
Majlis dah berakhir rupanya.
Tapi takpe lah.
Aku sempat juga tangkap gambar dengan Zetty.
Cantik sangat-sangat dia hari ini.
Macam nak kahwin pulak aku tengok.


Cantikkan dia.
Rashid yang makeupkan.
Terbaiklah dak Rashid nie.


Nie pulak cincin tunang Zetty.
Bersinar-sinar aku tengok dari jauh.
Maklumlah cincin baru.


Nie pulak gambar aku dengan Zetty.
Korang nak tahu tak?
Sebelum aku masuk rumah Zetty.
Makcik-makcik tanya dekat aku.
Nie adik Zetty ker?
Perghh!
Muda lagi ker aku nie?
Aku terus jawap.
Saya kawan dia makcik.
Hehehe.
Lawaklah pulak makcik-makcik nie.
Mybe aku pakai baju color orange.
Sama tema dengan Zetty.
Tu yang dorang cakap aku adik Zetty.
Aku ucapkan Zetty bahagia sebagai tunangan Jambu.
Semoga korang bahagia hingga ke jinjang pelamin.
Amin.
Dan untuk diri aku pulak.
Yang sentiasa sendiri ini.


Aku doakan semoga diri aku sentiasa bahagia.
Dimurahkan rezeki.
Hati yang bersih.
Tidak ada hasad dengki, takbur, sombong dan dendam.
Tenang dan aman.
Azam tahun ini tercapai hendaknya.
Amin.




2 comments: