PENGIKUTKU.

Wednesday, November 10, 2010

Aku Takkan Lupa.

Tiba-tiba aku takder idea nak menaip blog.
Seriously, sejak peristiwa yang berlaku dalam hidup aku.
Beberapa hari selama aku tak menulis blog.
Terlalu berat ujian Mu, Ya Allah.

Pertama,
Aku baru tahu kena hadir majlis graduan cemerlang.
Time tu pukul 11.30 pagi.
Aku pulak tengah on the way nak pergi Batu Feringgi.
Perasaan aku sangat geram dan tak puas hati.
Baru jew nak bercuti sakan.
Dah kena gerak pergi UUM awal.
Kesian Ramsul.
Sampai hadiah aku pun dia tak bagi.

Kedua,
Konvokesyen aku ditangguhkan.
Nie lagi lah aku geram sangat-sangat.
Penat jew aku solek cantik-cantik.
Pakai baju baru lagi.
Kasut pulak siap beli dua pasang.
Last-last kena tangguh bulan Januari tahun depan.
Hampeh betul.

Ketiga,
Aku susah nak cari jalan nak ke Alor Setar.
Semua jalan kena tutup sebab banjir teruk dekat Kedah.
Lebih kurang dua jam jugak cari jalan keluar.
Mana taknya, lebuhraya pun kena tutup.
Korang fikir lah macam mana aku waktu tu.
Memang kitaorang main pusing-pusing dekat Jitra tu.

Keempat,
Sampai jew dekat ofis aku dah kena bahan.
Pasal konvo tak jadi lah.
Semuanya gelakkan aku.
Malu siot.
Dah lah siap cuti sampai enam hari.
Semangat nak konvo katakan.

Ehmm.
Setakat nie tu jew lah yang aku rasa teruk
Aku takkan lupa semua tu.
Korang dapat ker?
Hikhikhik


No comments:

Post a Comment