PENGIKUTKU.

Friday, September 17, 2010

Aku Dah Serik.

Satu jew ayat yang aku nak luah sekarang ini


Aku dah SERIK.


Seriously, aku rasa macam tu sekarang ni.
Bukan aku hipokrit.
Tapi sebab kisah tu aku jadi macam ni.
Memang aku ego.
Aku rasa semua lelaki sama jew.
Aku lebih selesa kawan jew.
Kalau nak serius, korang jangan kawan aku.

Biarlah semua cakap aku nie jual mahal.
Ada aku kisah?
Bukan korang yang bagi aku makan.
Aku yang cari makan sendiri.
So, korang takpayah sibuk-sibuk tanya aku.
Aku tak dengki bila korang bahagia.
Sungguh!
Nak buat apa aku dengki,
Sedangkan hakikat aku bahagia sorang diri.

Korang tahu kenapa aku tak kisah?
Sebab, aku ada kawan dekat dengan aku.
Aku pernah bagitahu dulu,
Kawan lagi penting dari pakwe!
So, nak buat apa aku ada pakwe?
Biarlah aku macam nie.
Aku memang dah SERIK.

Sejak akhir-akhir ini,
Aku banyak lukakan hati orang.
Bukan aku memilih, tapi aku nak cakap.
Aku memang dah SERIK.
Aku dah takder hati nak bercinta lagi.
Kalau gurguls lain, beriya-riya nak cari pakwe.
Tapi aku tak terpikir langsung pasal benda tu.
Seriously, aku dah takder hati!

Aku rasa jiwa aku kosong sangat-sangat.
Hati aku bukan milik orang lagi.
Tapi milik aku saja.
Sebabnya, aku dah SERIK.
SERIK nak bercinta lagi.
Biar semua orang berhenti sayang aku.
Memang aku suka macam tu.
Aku tak kisah kalau aku takder pakwe.
Tapi aku kisah kalau aku takder kawan.

Aku takkan emo.
Aku takkan menangis.
Aku takkan meraung.
Aku takkan kesal.
Aku takkan sedih.
Aku takkan benci.
Sebabnya, aku dah SERIK.
SERIK nak rasa semua dekat atas ni.

3 comments:

  1. mmmmmm.... serik tu sebenarnya hanya mainan kata-kata ... so kesabaran tu yang paling penting .. jangan lah dikatakan benci pada insan yang bernama lelaki .. kerana semua yang terjadi itu ada hikmah si sebaliknya ..

    ReplyDelete
  2. ni btl2 serik ke?????????

    ReplyDelete
  3. budakmcd> tapi memang adik serik pun. hahaha

    anonymous> yup!!! mmg btoi2 serik.

    ReplyDelete