PENGIKUTKU.

Thursday, August 25, 2011

Perkahwinan Satu Perjudian.


Mesti korang pelik bila baca tajuk entri aku kali nie.
Mesti korang ingat aku dah nak kahwin kan?.
Hahahaha.
Semua orang nak kahwin.
Termasuk jugak aku.
Tapi aku tak tahu bila tarikhnya.
Bulan berapa.
Dan yang paling penting, tahun bila!!.
Perkahwinan satu perjudian.
Ungkapan ini aku dengar daripada seseorang.
Seseorang yang paling aku hormati.
Memang betul cakap dia.
Kahwin nie macam kita bermain judi.
Kita tak dapat jangka.
Bila kita menang atau kalah.
Semua bergantung pada nasib!!.
Kalau kita kahwin dengan orang yang kita cinta.
Mula-mula memang bahagia.
Tapi kita tak jangka.
Yang bahagia boleh bertukar derita.
Itu hakikat dunia rumah tangga.
Aku sebenarnya impikan rumahtangga sederhana jew.
Tak payah kaya sangat.
Cukup sekadar untuk keperluan harian jew.
Asalkan hati tenang dan selesa.
Itu dah cukup buat aku.
Aku juga impikan suami yang sederhana.
Yang memahami sifat-sifat aku.
Yang tahan bila aku membebel selalu.
Insyallah.
Kalau aku dah kahwin nanti.
Aku nak jadi isteri soleha.
Walaupun perkahwinan satu perjudian.
Aku akan tempuh dengan sepenuh hati.



No comments:

Post a Comment