PENGIKUTKU.

Tuesday, August 30, 2011

Camat Hari Raya Aidilfitri.


Sekejap jew masa berlalu kan?
Pejam celik.
Pejam celik dah masuk bulan Syawal.
Aku rasa sekejap jew bulan Ramadhan.
Tahun ini aku rasa tak best sangat-sangat.
Bulan Ramadhan macam tak bermakna jew.
Seriously, memang takde perasaan.
Hari nie 1 Syawal.
Pagi-pagi lagi aku dah mula kemas rumah.
Dari semalam sampai hari ini.
Aku mengemas jew.
Adik aku pulak memasak.
Hikhikhik.
Aku memang tak pandai sangat masak.
Tapi takpe nanti aku belajar sebelum kahwin.
Lepas jew mengemas.
Hati aku tiba-tiba sayu.
Airmata mengalir lepas dengar suara mak dan bapak.
Sedih sangat-sangat.
Banyak dosa aku dekat insan yang melahirkan aku.
Tahun ini kitaorang pakai baju senada.
Warna peach jadi pilihan kali ini.
Lepas jew beraya di rumah.
Kitaorang bergerak ke Gombak.
Macam biasa lah.
Memang dah jadi tradisi keluarga kitaorang.
Wajib pergi Gombak.
Bukan beraya sebuah rumah jew.
Tapi berbuah buah rumah tau!!
Penat hanya Tuhan jew yang tahu.
Tapi aku seronok dapat jumpa cousin-cousin aku.
Time tu lah nak beramah mesra dengan dorang.
Bukan selalu jumpa dorang pun.
Nak tengok gambar aku dengan adik tak?
Nie time kami tengah beraya.
Jap erk.



No comments:

Post a Comment