PENGIKUTKU.

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan Muncul Lagi.

Yeeaaaaaah..Yeeaaaaaah..

Puasa dah datang balik. Cepat nyer masa berlalu kan. Pejam celik, pejam celik dah masuk bulan Ramadhan. Bulan yang penuh dengan keberkatan. Dan aku tidak lagi di lembah Sintok, kini aku di rumah orang tua ku!!!. *ayat tak boleh blah*

Tiba-tiba memori aku teringat dekat bilik 410, alah bilik dekat Kolej Muamalat lah. Time tu aku duduk berempat dengan roomate-roomateku. Rindunyer dengan Na, Zura dan Atie. Dorang tengah buat apa lah sekarang nie. *mesti korang baru habis mencekik lah tu, hehehe*  Seyes lah, aku rindu sangat masa-masa dulu.

Mana taknya, ktorang kalau nak sahur mesti buat turn sapa kena masak nasi dan basuh pinggan. Lucu lah time tu. Dan seperti biasa, aku lah yang suka bangun lambat!! Kenapa aku suka bangun lambat, sebabnya aku suka tidur lambat!!! tu lah jawapan yang paling munasabah aku dekat dalam hati. *mana taknya asyik dok sms jew* tapi itu dulu lah kan, sekarang tak lagi!!! Dah, dah jangan diingat lagi benda tu, kang tak siap new entri nie. 

Berbalik kepada cerita Ramadhan nie, terlalu banyak cerita nya. Sampaikan aku tak tahu nak cerita yang mana satu. Mesti ada jew yang best, tapi yang paling aku tak lupa masa aku pergi beli juadah berbuka dengan Adik Syahiran. Yup!!! adik aku tau, bukan pakwe!! Aku dengan dia selalu beli makanan sama-sama, selalunya lepas balik kuliah mesti ktorang singgah bazar dekat depan kolej aku. Sambil memegang payung berwarna merah, kami berdua berjalan berpimpin tangan. Oppsss silap, mana boleh pegang, puasa lah. *hehehe, saja jew nak buat gempak*

Paling aku suka time-time bulan puasa ini ialah time berbuka lah. *tipu lah kalau korang tak suka kan??* Sebabnya, time nie lah aku nak beramah mesra dengan roomate-roomate aku dulu. Tapi sekarang, aku beramah mesra dengan mak, bapak dan adik Nita. Jap-jap, adik Zul mana erk?? Alah korang nie macam tak tahu plak, kan adik Zul dah kawin. So, ktorang tinggal berempat jew sekarang. Tiba-tiba teringat ayat-ayat bapak tadi masa tengah berbuka, apalah yang abang makan time buka puasa nie!! huhuhu ingat jew bapak dekat abang kan, tapi abang ingat tak dekat bapak??

Okey, biasanyer lepas aku berbuka puasa aku rehat-rehat kejap sambil menunggu pukul 8.30. Kenapa aku sanggup tunggu time tu erk?? sebabnya aku nak pergi dating, ermmm biar betul nie. Betul lah, aku nak pergi dating. *dengan muka serius* Hissh, korang nie, mesti pikir lain kan?? bukan dating dengan manusia lah. tapi dengan Tuhan yang Maha Esa. Apa lagi aku nak solat Terawih lah. Memang aku suka masa-masa ini, teringat lagi di lembah Sintok aku pernah terjatuh dalam longkang time nak pergi surau dekat Muamalat tu. huhuhu *sakit doh!!* tapi takpe lah sebab niat aku nak pergi solat!! 

Biasanya lepas aku balik Terawih, aku mesti makan balik. iyelah lapar siot, mana taknya dulukan aku sibuk dengan kuliah, assignment dan projek-projek gila aku dekat lembah Sintok tu. Tapi sekarang, lepas jew abis Terawih, aku lebih suka tidur!!! Syok doh, tidur jew sampai pukul 5 pagi, dah tak payah nak pikir-pikir lagi. Sampaikan adik Nita cakap, akak tak penat ker asyik tidur jew. Dan aku pulak menjawap, tidur adalah nikmat!! *hehehe*

Sahur, sahur, sahur!!! ermmm, aku suka time sahur, tapi aku malas sikit nak bangun pagi. Time dekat lembah Sintok, aku akan makan tomyam dan nasi jew. itu pun dah buat aku kenyang sampai petang!! Tapi sekarang nie, mak selalu masak sedap-sedap time sahur. Ikan stim, sup ayam, sup sayur dan semua yang berkenaan. Sedap siot!!! aku suka time sahur sebabnya aku nie kuat makan. *muka sedang malu sekarang*

Macam tu lah kisah aku masa bulan Ramadhan. korang pulak macam mana??


Selamat Berpuasa Semua 
Semoga Dapat Tingkatkan Amalan Kita
Jangan Lupa Terawih Tau!!!


2 comments:

  1. kenangan manis ko dan aku..x kn berlalu..duri ranjau dlm bercintan lumrah dunia..lalalala...

    ReplyDelete
  2. lalala myanyi plak dak syah nie
    mesti gelak2 kan time bace payung merah tu
    windu la gan payung tu
    dh rosak pun still guna jugak!!!

    ReplyDelete